Zeeklassen Oostende woensdag

Hallo lieve ouders,

vandaag startte de dag erg vroeg. Om kwart voor 7 moest iedereen uit de veren en dat verliep niet bij iedereen even vlot. Velen waren nog moe van de vorige dag.
Na een heerlijk en stevig ontbijt, waar ook iedereen weeral de eigen lunch klaar maakte, konden we op pad. Eerst reden we met de bus richting Nieuwpoort. Het was opvallend rustig in de bus. Een aantal deden nog vlug een mini-slaapje.
In Nieuwpoort namen we de Seastar richting Diksmuide.
Na een uurtje varen, waarbij we zowel beneden- als bovendeks konden zitten, kwamen we aan bij de Dodengang waar we het museum en de loopgraven bezochten. Daarna zetten we onze trip verder met het schip tot aan de Ijzertoren. Onderweg aten we onze boterhammetjes en kregen de leerlingen van de leerkrachten een lekker glas cola, limonade of water.
Aan de Ijzertoren werden we opgewacht door onze gidsen die met ons op pad gingen. We kregen er een erg leerrijke en boeiende rondleiding over WO I. Het was opvallend hoe geboeid onze leerlingen volgden. KNAP!!!
Daarna gingen we met de Seastar terug richting Nieuwpoort om vandaar weer met de bus richting Oostende te reizen.

Na een heerlijk avondmaal hebben we vanavond weeral een flinke strandwandeling gemaakt.
Nu gaat iedereen douchen en dan heerlijk onder de lakens.
Het was een vermoeiende dag.

Slaap wel allemaal en tot morgen